2006 Szeptember
Egyetlen zsírosabb ebéd is károsíthatja az artériák érfalát
Ausztrál kutatók szerint a magas sűrűségű lipoprotein (HDL) védő hatásának gyengítésén keresztül akár már egyetlen zsírosabb ebéd is károsíthatja az artériák érfalát. Ezáltal csökken a szervezet szív- és érrendszeri betegségekkel szembeni védekezőképessége, ami idővel agyvérzéshez vagy szívinfarktus kialakulásához vezethet.
Folytatás>>
Parkinson-kór alacsony koleszterin szint miatt
Amerikai tudósok arra figyeltek fel, hogy bár a koleszterin alacsony szintje csökkenti a szívbetegségekre való hajlamot, a férfiaknál növelheti Parkinson-kór kialakulásának esélyét.
Folytatás>>
Miért egészségesek a rostos ételek?
A rostokban dús ételek jótékony hatása régóta ismert, azonban most arra is fény derült, hogy pontosan miért: a rostok "durva" felületének hatására a bélcsatorna falában fokozódik a nyáktermelés, amely megkönnyíti a táplálék továbbjutását a béltraktus további részeibe.
Folytatás>>
Hogyan érzékeli nyelvünk a savanyú ízeket?
Egy san diego-i egyetem munkatársai azonosították a nyelven azt a receptortípust, amely az emlősök, így az ember nyelvében is a savanyú íz érzékeléséért felelős.
Folytatás>>
A testtömegindexnél pontosabb képet adhat a derék-csípő arány
Egy új tanulmány szerint a keringési problémákból eredő korai halálozás esélyének előrejelzésében a testtömegindex helyett érdemesebb inkább a derék-csípő arányból kiindulni.
Folytatás>>
Áldott olasz konyha
Három infarktus, műtétek, majd egy pacemaker beültetése után a súlyosan szívbeteg Pierre Fontaine végre megtalálta az egészséghez vezető utat. A megoldás a mediterrán konyha.
Folytatás>>
Tea- és egyéb receptek, ha jön az ősz és a rossz idő
Ki ne ismerné a tea jótevő hatását, ha az ember átfázott az őszi ónos esőben, illetve ki ne hódolna a teaivás örömének, ha barátait, szeretteit kívánja vendégül látni.
Folytatás>>
Alma az allergiásoknak
Svéd kutatók kitermesztették azt az almát, amelyet az allergiások is megehetnek - az új gyümölcs azonban még nem kerülhet ki a piacra.
Folytatás>>
Az egészséges életmód alappillérei
Amerikai kutatók szerint, akik egészségesen táplálkoznak, azok nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszeres mozgásra is.
Folytatás>>
Okozhatják-e a felnőttkori betegségeket a születés előtt szervezetünkbe került anyagok?
Egy most induló kutatás elsőként fogja vizsgálni, hogy melyek azok az ételeinkben és környezetünkben gyakran előforduló vegyületek, amelyek felnőttkorban rákot, vagy komolyabb immunrendszeri eredetű betegségeket okozhatnak.
Folytatás>>
Mutasd koszorúereidet – megmondom iskolázottságodat
A társadalom jobbmódú – ez gyakran magasabb iskolai végzettséget is jelentő – rétegeiben ritkábban fordulnak elő szív- és érbetegségek.
Folytatás>>
Válogatós a gyerek
A gyerekek étkezési szokásainak kialakításában a szülők játsszák a legnagyobb szerepet, de óvatosnak kell lenni, mert gyakran a legjobb szándék ellenére éppen az ellenkező eredményt lehet elérni, mondják brit pszichológusok.
Folytatás>>
Mit vigyen a gyerek tízóraira / uzsonnára?
Az iskoláskorú gyerekek optimális testi és szellemi fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő táplálkozás és életmód, a helyes szokások kialakítása.
Folytatás>>
Jó a zsíros diéta az Alzheimer-kór ellen
A legfrissebb belgiumi és amerikai vizsgáltok szerint a zsírban gazdag és kevés szénhidrátot tartalmazó diéta lassítja az Alzheimer-kórra jellemző agyi elváltozásokat.
Folytatás>>
A foszfor hiánya a szervezetben
A foszfor hiányának tünetei: a fizikai erőnlét gyengülése, majd beszédzavar, zavartság, komplex anyagcserezavar, az ellenálló képesség gyengülése. A súlyos foszforhiány, csonttörékenységet, fogromlást, szívelégtelenséget, az izomrendszer gyöngeségét okozza.
Folytatás>>
Mit érdemes enni, ha vesekövünk van?
A már kialakult vesekőbetegségnél a gyógyszeres kezelés mellett étrendi változtatásokra is szükség van. A vesekő laboratóriumi vizsgálata során analizálják a kő összetételét és megmérik a vizeletben azoknak az anyagoknak a szintjét, melyekből kövek képződhetnek.
Folytatás>>
A narancslé bizonyulhat a legjobbnak a vesekő megelőzésében
A Texas Egyetem kutatói szerint más gyümölcslevekkel összehasonlítva a narancslé fogyasztása bizonyulhat a legelőnyösebbnek a kiújuló vesekövek megelőzésében.
Folytatás>>
A magas fehérjetartalmú étrend lehetséges előnyei
A University College London kutatóinak új eredményei szerint a magas fehérjetartalmú étrend segíthet megakadályozni az elhízást: ennek oka, hogy a bevitt fehérjék hatására megnő az étvágycsökkentő hatásáról ismert YY-peptid (PYY) nevű hormon koncentrációja.
Folytatás>>
Folytatás>>
Parkinson-kór alacsony koleszterin szint miatt
Amerikai tudósok arra figyeltek fel, hogy bár a koleszterin alacsony szintje csökkenti a szívbetegségekre való hajlamot, a férfiaknál növelheti Parkinson-kór kialakulásának esélyét.
Folytatás>>
Miért egészségesek a rostos ételek?
A rostokban dús ételek jótékony hatása régóta ismert, azonban most arra is fény derült, hogy pontosan miért: a rostok "durva" felületének hatására a bélcsatorna falában fokozódik a nyáktermelés, amely megkönnyíti a táplálék továbbjutását a béltraktus további részeibe.
Folytatás>>
Hogyan érzékeli nyelvünk a savanyú ízeket?
Egy san diego-i egyetem munkatársai azonosították a nyelven azt a receptortípust, amely az emlősök, így az ember nyelvében is a savanyú íz érzékeléséért felelős.
Folytatás>>
A testtömegindexnél pontosabb képet adhat a derék-csípő arány
Egy új tanulmány szerint a keringési problémákból eredő korai halálozás esélyének előrejelzésében a testtömegindex helyett érdemesebb inkább a derék-csípő arányból kiindulni.
Folytatás>>
Áldott olasz konyha
Három infarktus, műtétek, majd egy pacemaker beültetése után a súlyosan szívbeteg Pierre Fontaine végre megtalálta az egészséghez vezető utat. A megoldás a mediterrán konyha.
Folytatás>>
Tea- és egyéb receptek, ha jön az ősz és a rossz idő
Ki ne ismerné a tea jótevő hatását, ha az ember átfázott az őszi ónos esőben, illetve ki ne hódolna a teaivás örömének, ha barátait, szeretteit kívánja vendégül látni.
Folytatás>>
Alma az allergiásoknak
Svéd kutatók kitermesztették azt az almát, amelyet az allergiások is megehetnek - az új gyümölcs azonban még nem kerülhet ki a piacra.
Folytatás>>
Az egészséges életmód alappillérei
Amerikai kutatók szerint, akik egészségesen táplálkoznak, azok nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszeres mozgásra is.
Folytatás>>
Okozhatják-e a felnőttkori betegségeket a születés előtt szervezetünkbe került anyagok?
Egy most induló kutatás elsőként fogja vizsgálni, hogy melyek azok az ételeinkben és környezetünkben gyakran előforduló vegyületek, amelyek felnőttkorban rákot, vagy komolyabb immunrendszeri eredetű betegségeket okozhatnak.
Folytatás>>
Mutasd koszorúereidet – megmondom iskolázottságodat
A társadalom jobbmódú – ez gyakran magasabb iskolai végzettséget is jelentő – rétegeiben ritkábban fordulnak elő szív- és érbetegségek.
Folytatás>>
Válogatós a gyerek
A gyerekek étkezési szokásainak kialakításában a szülők játsszák a legnagyobb szerepet, de óvatosnak kell lenni, mert gyakran a legjobb szándék ellenére éppen az ellenkező eredményt lehet elérni, mondják brit pszichológusok.
Folytatás>>
Mit vigyen a gyerek tízóraira / uzsonnára?
Az iskoláskorú gyerekek optimális testi és szellemi fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő táplálkozás és életmód, a helyes szokások kialakítása.
Folytatás>>
Jó a zsíros diéta az Alzheimer-kór ellen
A legfrissebb belgiumi és amerikai vizsgáltok szerint a zsírban gazdag és kevés szénhidrátot tartalmazó diéta lassítja az Alzheimer-kórra jellemző agyi elváltozásokat.
Folytatás>>
A foszfor hiánya a szervezetben
A foszfor hiányának tünetei: a fizikai erőnlét gyengülése, majd beszédzavar, zavartság, komplex anyagcserezavar, az ellenálló képesség gyengülése. A súlyos foszforhiány, csonttörékenységet, fogromlást, szívelégtelenséget, az izomrendszer gyöngeségét okozza.
Folytatás>>
Mit érdemes enni, ha vesekövünk van?
A már kialakult vesekőbetegségnél a gyógyszeres kezelés mellett étrendi változtatásokra is szükség van. A vesekő laboratóriumi vizsgálata során analizálják a kő összetételét és megmérik a vizeletben azoknak az anyagoknak a szintjét, melyekből kövek képződhetnek.
Folytatás>>
A narancslé bizonyulhat a legjobbnak a vesekő megelőzésében
A Texas Egyetem kutatói szerint más gyümölcslevekkel összehasonlítva a narancslé fogyasztása bizonyulhat a legelőnyösebbnek a kiújuló vesekövek megelőzésében.
Folytatás>>
A magas fehérjetartalmú étrend lehetséges előnyei
A University College London kutatóinak új eredményei szerint a magas fehérjetartalmú étrend segíthet megakadályozni az elhízást: ennek oka, hogy a bevitt fehérjék hatására megnő az étvágycsökkentő hatásáról ismert YY-peptid (PYY) nevű hormon koncentrációja.
Folytatás>>
| Kristálytanfolyam | Reiki Tanfolyam | Tantra jóga tanfolyam |
| Pszichosebészet tanfolyam | Regresszió tanfolyam | Virágenergetika tanfolyam |