2008 március
Per a Danone ellen
A fogyasztók félretájékoztatásáért perlik az Activia és a DanActive előállítóját, a Danone céget. Az Activiát úgy hirdeti a honlapja, hogy „a két héten át naponta fogyasztott joghurt klinikailag bizonyítottan segíti az emésztőrendszer szabályozását”, míg a DanActive nevű joghurtital a reklám szerint „klinikailag bizonyítottan erősíti az immunrendszert”.
Hogyan lehet összekötni a hagyományos magyar konyhát az egészséges életmóddal?
A tenyésztők szerint a válasz a mangalica, amely világhírt hozhat a magyar élelmiszernek.
Vetélést okozhat a kávé?
Egy tanulmány kimutatta, hogy a terhesség alatt rendszeresen napi kettő vagy több kávét fogyasztó kismamák esetében a koraszülés és vetélés kockázata is a duplájára emelkedik. A koffein és a nem kívánt abortusz közti kapcsolatra már korábban rámutattak, azonban most először vették figyelembe a terhesség alatt gyakran jelentkező panaszokat, mint az émelygés vagy a hányinger.
Árt a csokoládé a csontoknak?
Egyre több kutatás támasztja alá, hogy a csokoládé kedvezően hat a szívre – azonban úgy tűnik, a csontokra már nem. A Nyugat-Ausztráliai Egyetem Orvostudományi Karának kutatói idősebb nők csontjainak elemzése után arra jutottak, hogy a csokoládéfogyasztás növeli a csontritkulás és a következményes csonttörések valószínűségét. Ennek oka többek között az lehet, hogy sok benne az oxalát is, ami a csont felépítéséhez szükséges kalcium felszívódását gátolja.
A sztatinok nem biztosítják a hosszú életet
A leggyakrabban felírt gyógyszerek világszerte a sztatinok, melyek kétségtelenül hatásosak, de vajon meghosszabbítják-e az élettartamot? A válasz, még ha meglepő is sokak számára: nem.
A sport és a mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti a halálos kimenetelű szívinfarktusok kockázatát
Akik sportolnak, és mértékkel fogyasztanak alkoholt, védettebbek a halálos kimenetelű szívinfarktussal és egyéb, halálos betegségekkel szemben, mint az absztinensek és a fizikailag inaktívak, számoltak be eredményeikről dán kutatók.
Leállított diabétesz-vizsgálat
Az Egyesült Államokban váratlan halálesetek miatt leállították azt a vizsgálatot, amelynek célja a szívbetegség és a diabétesz összefüggéseinek kiderítése volt.
A vércukorszint csökkentő gyógyszerek mérséklik a pikkelysömör kockázatát
Svájci kutatók által végzett vizsgálatok eredménye szerint egyes szájon át szedhető antidiabetikumok mérséklik a későbbiekben esetlegesen kialakuló psoriasis kockázatát.
| Kristálytanfolyam | Reiki Tanfolyam | Tantra jóga tanfolyam |
| Pszichosebészet tanfolyam | Regresszió tanfolyam | Virágenergetika tanfolyam |