A túl sok kávé vetélést okozhat
A vizsgálat megállapította, hogy azok a várandós nőknél, akik napi 200 milligramm vagy annál több koffeint fogyasztanak, kétszeres a vetélés kockázata.
Azt ajánlják, hogy legalább a terhesség első 3-4 hónapjában ne fogyasszon a terhes nő kávét, vagy legalább mérsékelje napi egy csészére. A koffeinbevitel megszüntetésének semmiféle mellékhatása vagy hátránya nincsen.
A vizsgálatban 1063 várandós nő vett részt, a felmérés idején a terhesség átlagos hossza 71 nap volt. Közülük 102-en már túlestek vetélésen, hiszen ez általában a terhesség korai szakaszában következik be. Később további 10 spontán abortusz történt, így a csoportban 16 százalékos volt a vetélések aránya. A kávét nem ivó nőknél 12,5 százalék volt a vetélés előfordulása, míg a 200 milligrammot vagy annál többet fogyasztóknál 24,5 százalékos.
Egyes kutatók kételkednek a vizsgálat eredményeiben, azt állítva, hogy a vetéléseket nem lehet ilyen egyszerűen összefüggésbe hoznia kávéfogyasztással. Dr. Carolyn Westhof, a Columbia-egyetem professzora szerint a legtöbb vetélést kromoszóma-rendellenességek okozzák, és nem látja bizonyítottnak, hogy a koffeinnek ehhez bármi köze is lenne.
A professzor szerint a dohányzás, a chlamydia-fertőzés és a nők egyre magasabb életkora határozottabb kockázati tényező. Hozzáteszi még, hogy az emberiség már rég kihalt volna, ha a korai terhesség annyira érzékeny lenne mindenre.
Az eredeti cikk megtekinthető itt>>
Azt ajánlják, hogy legalább a terhesség első 3-4 hónapjában ne fogyasszon a terhes nő kávét, vagy legalább mérsékelje napi egy csészére. A koffeinbevitel megszüntetésének semmiféle mellékhatása vagy hátránya nincsen.
A vizsgálatban 1063 várandós nő vett részt, a felmérés idején a terhesség átlagos hossza 71 nap volt. Közülük 102-en már túlestek vetélésen, hiszen ez általában a terhesség korai szakaszában következik be. Később további 10 spontán abortusz történt, így a csoportban 16 százalékos volt a vetélések aránya. A kávét nem ivó nőknél 12,5 százalék volt a vetélés előfordulása, míg a 200 milligrammot vagy annál többet fogyasztóknál 24,5 százalékos.
Egyes kutatók kételkednek a vizsgálat eredményeiben, azt állítva, hogy a vetéléseket nem lehet ilyen egyszerűen összefüggésbe hoznia kávéfogyasztással. Dr. Carolyn Westhof, a Columbia-egyetem professzora szerint a legtöbb vetélést kromoszóma-rendellenességek okozzák, és nem látja bizonyítottnak, hogy a koffeinnek ehhez bármi köze is lenne.
A professzor szerint a dohányzás, a chlamydia-fertőzés és a nők egyre magasabb életkora határozottabb kockázati tényező. Hozzáteszi még, hogy az emberiség már rég kihalt volna, ha a korai terhesség annyira érzékeny lenne mindenre.
Az eredeti cikk megtekinthető itt>>
| Kristálytanfolyam | Reiki Tanfolyam | Tantra jóga tanfolyam |
| Pszichosebészet tanfolyam | Regresszió tanfolyam | Virágenergetika tanfolyam |